söndag 3 juli 2022

3/7     Från Studenten 4/6 2014





I Juni på Måndagen den 2 Juni, 

 Så gick  vi till Biblioteket 

 och hämtade våra student mössor 

och mitt  hjärta va varmt redan då 


sen på kvällen vid 21:00 

 gick vi ut och drack 

 på pubrundan  

 upp lägget va så här att 

 vi skulle gå till 3 ställen 


 till Pizzerian som ligger 

 vid  banken Sabrina heter den 

men det  va stängt  : ( 


då tänkte vi äch  vi går till Oasen 

 och fortsätter dricka 


sen gick  vi till Bollhallen 

 och hade efterfest 

 det va bara öppet  för oss i bollhallen

   den kvällen vi drack där också


 sen stack jag hem 

 och la mig och sov och kännde

 en enorm  glädje redan då 

 att på Onsdag tar vi det 

och springer äntligen ut

 vi behöver inte bry oss om skolan : )

 på studenten  : )


 och på Tisdag kvällen 

 satte vi upp tältet  till min student  : )



  vi  va 6 styken som satte upp tältet 


 det va jag och farfar och farmor 

 och farsan och morsan och Sandra 



 sen när dagen äntligen va här 

 så lärt det över hela Tingsryd 

 bilar som tutade och plakat 

överallt  det va jag som 

 sprang upp allra först   på Scenen 


sen höll rektorn ett tal 


och  vi stod  uppe på scenen

 och hoppade och skrek 

 och musiken   på högsta volym!!!!  : )

 

sen gick vi ner till Torget 

 och Saab cabben 

 stod där som farsan hade 

 hämtat från Autoverkstaden 


sen åkte vi hem och det va bara 

 festade hos mig 

 jag älskade den dagen jag 

 hatade inte  : ) jag älskade.  : )





 





 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida