tisdag 29 juni 2021

30/6      TAIFBLOGGEN




 




 
Tjena André  Gustafsson här,


   Materialare   i   TAIF 

 

 en berättelse om vårat jobb 


vi kommer till hallen på morgonen 

 och gör i ordning för träningen 


 vi sitter inne i omklädningsrummet 

 och snackar  och fyller flaskorna 


sen går vi ut till träningen 

 och varje spelare ger mig klubborna

 så ställer jag dom vid väggen i båset


 sen  håller  vi på länge med träningen


ibland  kör  vi  1 is pass 

 samma  dag  

 och ibland 2 is pass 

 samma  dag 

 det brukar  vara olika  där 

 hur  vi tränar 

 sen så när träningen är slut 

 så  ställer  jag alla flaskorna i en vagn 

vi har  i båset  viktigt att flaskorna

står i nummer ordning 

 sen hänger jag upp tränings tröjorna

 på galgar   sen är träningen slut


vi är 3 stycken som jabbar 


det är jag André   Gustavsson 

Materialare    


Jonas   Sares

Materialare     Anna Berglund

                       Marerialare


 men kul och jobba med någonting

 som   man   älskar.   :  )



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida